Jane EYRE (2011) Film Yorumu

Film Yorumu

Bu film Charlotte Brontë Jane Eyre kitabından uyarlanmıştır.

Bu kitabın 2011’den önce de filmleri yapılmış ama ben izlemedim. Aslında keşke önce onları izleseydim diyorum, belki o filmler kitaba daha yakındır. Kitabı okumayan biri bu filmi izlese beğenir ama kitabı okuyan biri olarak izlediyseniz büyük bir hayal kırıklığı. Tamam bir filmin kitaptaki her şeyi yansıtmasını bekleyemeyiz ama en azından kitaptaki karakterlerin rollerini değiştirmeyin. Size şöyle örnek vereyim, son sahnede Jane Eyre bir kadınla konuşuyor, size spoiler vermemek için fazla bahsetmeyeceğim, o kadın kitapta o şehirden çoktan ayrılmış ve Jane’in onla irtibata geçmesi imkansız. Yani neden böyle gereksiz bir değişiklik yapılıyor asla anlamıyorum. Filmi izlerken, kitaptan izler bulmak için çabaladım.

Filmin en saçma tarafı da başrol adamın yakışıklı olması. Yani çoğunuz bu adamı beğenmeyebilirsiniz ama kitapta bahsedilen o aşırı çirkin adam bu olamaz. En komik tarafı da kitapta defalarca kez adamın gözlerinin kara oluşundan bahsediliyor neden gidip mavi gözlü bir adamı filmin başrolü yaparsınız ki. Sonra adamın karısının şişman, iri yarı olduğundan da çok bahsedilmiş ama filmde incecik bir kadın oynamış o rolü. Filmi izletmek adına her şey değiştirilmiş anlayacağınız.

Kimse çirkin kadınla çirkin erkeğin aşkını izlemek istemez. Bana göre kitabını okumayan kimse bu filmi izlemesin zaten. Kitabı okuyanlar da bu filmde güzellik zaten aramayacaklardır. Çünkü okuyanlar güzelliğin önemsiz olduğunu zaten fark etmiş insanlardır.

Sonuç olarak benim için hayal kırıklığı olan bu filmi sadece kitabı okumayanlara önerebilirim.

Gizem BAYRAK

1 Comment

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s